Статии

5 подходящи начина да разрешите бизнес конфликт

01/07/2015

Във всяка бизнес среда е неизбежно да не възникнат конфликти и това е напълно нормално – всеки има своите идеи, възгледи и мнения, които защитава. В такива ситуации атмосферата е изострена, конфликтите могат да прераснат в личностни спорове и в крайна сметка да не се стигне до никакво решение. Затова е важно да знаете как да се справяте в ситуации на бизнес конфликти.

Фокусирайте се върху интересите, а не върху позициите.

  Не заявявайте какво искате, а как го искате. Ако посочите мотивацията за вашето мнение или идея, ще отворите вратата за нови възможни решения на проблема. Не се опитвайте да налагате мнението си, само защото е ваше, а обяснете причините да мислите, че това е правилният начин за излизане от дадена ситуация.

 

Започнете с това, което е казал събеседникът ви.

  По този начин ще
 създадете чувство на доверие и другата страна ще е по-отворена да приеме вашите идеи. Активното слушане е ключът към успешните преговори, пише Inc.com.

 

Задавайте въпроси за мотивите на човека срещу вас.

Предположенията ви за неговата мотивация, интереси или контекст могат да доведат само до проблеми. Задайте въпроси, с които да разберете защо събеседникът ви мисли по този начин и от какво е продиктувано неговото мнение. Така разговорът ще се задълбочи и дори може да стигнете до нови по-добри решения за двете страни.

Вземете под внимание какво искат другите.

Ако човекът срещу вас вижда, че се интересувате от взаимна полезност, той ще бъде по-склонен да приеме вашата позиция.

Обърнете внимание на езика на тялото.

 Около 90% от комуникацията е свързана с тона на говорене и езика на тялото.
 Ако умеете да разчитате какво ви подсказва невербалната комуникация, ще знаете как да реагирате във всяка ситуация и особено, когато се заражда конфликт.

Понякога ключът към намирането на най-добрите бизнес решения се крие именно в различните мнения. Важно е обаче тези различия да не прераснат в спорове и да доведат до обратен на желания ефект. Имайте предвид посочените съвети, когато възникнат конфликти в бизнеса и винаги изслушвайте опонентите си.