Новини свят

6 вечни бизнес стратегии за успех

11/02/2015

В днешния непрекъснато променящ се бизнес климат предприемачите лесно могат да се претоварят от информация, тенденции, нови технологии. От жизненоважно значение е обаче да останете фокусирани върху целите на своя бизнес. Дори и с твърда и ясна бизнес стратегия, всеки предприемач трябва да направи тези шест неща, представени от Enterpreneur, за да открие пътя към успеха.

 

6 ключа към успеха

 

1.      Проучете конкурентите си

Като предприемач трябва да знаете с кого се „състезавате“ на пазара, кои са вашите преки и непреки конкуренти. Трябва да изучите продуктите и услугите, които се предлагат от вашите съперници. Това ще ви помогне по-лесно да пласирате своите продукти или услуги на пазара, така че да изпъкнат на фона на недостатъците, които забелязвате при вашите конкуренти.

2.      Пазете парите си, независимо колко е голям бизнесът ви

Просто казано, живейте колкото се може по-пестеливо. Предприемачите трябва да умеят да бъдат максимално консервативни с парите си, за да могат да се справят с всякакви неочаквани трудности, независимо кога ще се проявят те. Съхраняването на сума, равняваща се на оперативните разходи за няколко месеца в банка, ще ви помогне да оцелеете дори и в най-непредвидените обстоятелства.

3.      Непрекъснато проучвайте нови продукти и услуги

Наблюдавайте нововъзникващи продукти или услуги, които биха могли да подобрят дейността на фирмата ви. Възползвате ли се от всичко, което технологиите могат да предложат? Има ли приложение, което може да ви помогне да управлявате времето си по-ефективно или услуга, която ви позволява да делегирате задачите си, за да имате повече време за приоритетни проекти? Използвайте ги, за да достигнете до успеха.

4.      Не се хвърляйте на големите пазари още в началото

Избягвайте да разширявате бизнеса си на големи пазари още в началото. Нишовият маркетинг е един от ключовете към успеха. Той може да бъде изключително рентабилен, ако се придържате към три прости правила:

  • Отговорете на уникалните потребности на пазара като предложите нещо ново и завладяващо.
  • Говорете на езика на пазара и разберете неговите „правила“.
  • Придържайте се към нишата дори и с най-малкия детайл като кредото на компанията   


5.      Вслушайте се в отзивите на своите клиенти и се адаптирайте

Предприемачите винаги трябва да умеят да се адаптират към нуждите на пазара и на своите клиенти. Успешното развитие на бизнеса се постига само чрез вслушване в отзивите и мненията на потребителите. Може да не означава много, ако само един клиент не харесва продукта ви, но ако това се отнася за много от тях и те настояват за подобрение, вслушайте се и бъдете готови да се адаптирате към изискванията им.

6.      Реагирайте на промените

В бизнес средите промяната е неизбежна и тези, които са способни да реагират, най-често са тези, които успяват да се задържат на пазара. Предприемачите винаги трябва да са готови да приемат промяната и съответно да адаптират бизнес операциите си към нея. Бъдете гъвкави. Ако е наложителна промяна в продукта ви, не се бавете. Липсата на гъвкавост и адаптивност може да доведе до загуба на клиенти, печалби и дори до фалит. Като предприемач трябва да разберете, че промените се случват изключително бързо. Дори една компания, създадена преди година, може да промени света днес.

 

Източник: http://www.entrepreneur.com/article/242573 

Превод: Мария Стоянова