Новини България

Асоциация на франчайзите в България

29/03/2013

Изграждане на доверие към франчайз бизнеса в България и споделяне на опит са основните тенденции, очертаващи се пред новосъздадената Асоциация на Франчайзите в България (АФБ), учредена на 26 февруари т.г. Сред участниците в сдружението са водещи компании в страната, които развиват успешен бизнес на принципа франчайз - от представители на пазара за недвижими имоти и консултантски услуги – Адрес, ЕRA, RE/MAX и Форос, през ресторантьорите и вериги за бързо хранене Happy, Subway и Fornetti, до утвърдилата се франчайз верига за дрехи втора употреба Мания и иновативните онлайн мениджмънт и маркетинг консултанти Internetreklama.net. Картината на бизнесите, които франчайзодателите в АФБ рисуват, е доста пъстра, което, взимайки предвид доказания опит и пазарното развитие на участниците, е заявка за компетентността и широкото покритие на новороденото сдружение. 

Професионалистите, стоящи зад водещите компании, опериращи на принципа франчайз, споделят с Франчайзинг БГ очакванията си за ролята на Асоциацията, дефинират формулите на успешния франчайз модел и разказват как се развива успешен франчайз бизнес в България на базата на собствения си опит: 

Subway - топ франчайз в света

Subway - топ франчайз в света

 „Това, което прави един франчайз успешен, е той да бъде опростен като стъпки за кандидатстване, да има ясни общовалидни правила за всеки потенциален франчайз партньор, ниската първоначална инвестиция, сигурността, която дава един бранд с успешна история.”За Иван Тодоров, изпълнителен директор на Subway България, Асоциацията  е естествено продължение на усилията на група бизнеси, работещи за развитието на франчайз модела, набиращ скорост в България. „Поставили сме си за цел да подпомагаме бъдещото развитие на франчайз модела като успешен модел за стартиране и развитие на собствен бизнес в България”, казва Тодоров. Директорът на  Subway изтъква достъпа до силен бранд, качествен продукт и работа с база от изпитани доставчици като основните предимства, които Subway предлага на всеки, готов да започне собствен бизнес без твърде големи рискове. „Ниската първоначална инвестиция, нуждата от поддържане на малки помещения и персонал, както и липсата на изисквания за предишен опит в ресторантьорството, също правят моделът успешен. Неслучайно 70% от франчайзо-получателите на Subway в световен мащаб притежават повече от един ресторант. Данните за България са също красноречиви – седем от франчайзополучателите управляват повече от един ресторант.”Тодоров смята, че франчайзът в България се развива успешно и посочва като доказателство за това факта, че ресторантите Subway вече са 31 и броят им продължава да расте.  


ERA - бизнесът на недвижимите имоти

ERA - бизнесът на недвижимите имоти

„Успешният франчайз се получава, когато се довериш, инвестираш в определен франчайз-модел и успееш да постигнеш мечтаната цел. Франчайзингът е преди всичко доверие”, споделя Теодора Димитрова, Изпълнителен директор на ERA България, представител на Американската франчайз компания за недвижими имоти ЕRА. Подобно на Тодоров, Димитрова вижда ролята на Асоциацията като средство както за обединяване на усилията в сферата на франчайза и обмяната на опит и добри примери, така и за създаване на повече доверие към този бизнес модел.„Като представител на една от водещите световни марки в областта на недвижимите имоти, която за 40 години се развива единствено чрез бизнес-модела Франчайзинг, е мой дълг да участвам активно за създаването на истински работеща франчайз асоциация в България”, казва Димитрова.

Относно развитието на франчайзинга на национално ниво, Теодора Димитрова смята, че България, като относително нов пазар, има потенциал за развитие. Тя дава за пример Великобритания със своите над 6000 различни франчайзи, подплатени със сътрудничество между университети, банки и франчайз компании.  Димитрова посочва като цел на компанията изграждането  на мрежата на ERA България като предпочитаната марка на пазара на нeдвижими имоти в страната. 

http://franchiseassociation.bg/

 

Продължава в Част 2