Новини свят

Coursera създава безплатни курсове с Google и Instagram

18/02/2015

Образователната платформа Coursera ще си партнира с редица технологични компании за създаването на онлайн курсове за обучение в различни „специалности“. Сред новите партньори на платформата са интернет гигантът Google, социалната мрежа Instagram, мобилното музикално приложение Shazam, платформата за онлайн пазаруване Snapdeal и бизнес акселераторът 500 Startups.

coursera

Само преди около година Coursera стартира програмата си за „специализации“ – онлайн версията на обучението в колеж. За да завършат програмата, студентите трябва да преминат успешно няколко различни „предмета“. След това трябва да издържат изпит, който показва, че могат да приложат наученото в практиката. Първата група от студентите на Coursera вече се намира на този последен етап. За да им даде по-практически опит, компанията решава да събере няколко бизнеса, които да създадат и оценят крайните проекти.

Идеята на изпитните проекти е да дадат възможност на студентите да придобият опит в практиката, прилагайки наученото досега. По този начин резултатите са видими и всеки студент може да ги включи в портфолиото си.

Coursera вече осъществи пилотния си проект с Google, който беше част от специалността Mobile Cloud Computing. Интернет компанията включи най-добрите приложения за Android, създадени от студентите, в своя онлайн магазин Play и раздаде таблети Nexus на най-добре представилите се.

        Google

Съоснователят на Instagram пък е помогнал за създаването на изпитния проект за специалността „Интерактивен дизайн“ (Interaction Design). Компанията ще участва и в крайното оценяване. Партньорствата със Snapdeal и Shazam са свързани със специалността „Основи на бизнеса“ (Business Foundation).

Бизнес акселераторът 500 Startups ще даде възможност на най-добре представителите се в специалността „Предприемачество“ (Enterpreneurship) да предложат своите идеи на различни компании.

         shazam             instagram              500 startups

Въпреки че партньорствата не са създадени с цел да помогнат на компаниите да привлекат най-добрите студенти, това не е нещо, което Coursera не би подкрепила. Изпълнителният директор на платформата Рик Левин споделя пред онлайн изданието Tech Chrunch, че очаква компанията да разшири своето сътрудничество в редица други области извън технологиите и бзинеса.