Бизнес консултации

Маркетингови комуникации на Вашия франчайз - Интернет и брандинг

14/04/2011

Интернет

 

Новите франчайзи обикновено са представяни на корпоративния сайт на франчайзодателя. Но това някак си се подразбира от само себе си и не е решаващо за успеха на бизнеса. Като цяло сайтовете се стремят да генерират редовни посещения като публикуват полезни или интересни материали – съвети, новини, рецепти, а също и като предлагат на посетителите игра или друг интерактивен елемент.

 

Сайтовете подлежат на SEO оптимизация, за да имат по-висок рейтинг и да излизат на предни позиции или дори на първo място в Google при търсене по определени ключови думи. За това помагат много фактори, сред които редовното обогатяване на информацията на сайта, линковете към сайта, количеството посещения и т.н.

 

Днес популярни са блоговете и форумите, но имайте предвид, че в повечето случаи форумите са място за изливане на негативни емоции и може да се окаже, че нямате нужда от тях.

 

Добре е ако успявате да накарате посетителите на интернет сайта да оставят своя мейл и да се абонират за вашия мейлинг лист – така ще можете да им изпращате редовно новини или известия, с което да повишите тяхната лоялност.

 

Можете да рекламирате дейността си с банери в популярни сайтове или портали, както и в Google AdWords, като в зависимост от избраната форма цената може да бъде на брой импресии или на брой кликвания.

Тотален Брандинг

 

Носители на цветовете, името и логото на марката могат да са и: рекламните табели, архитектурата на самата сграда и знамената поставени отпред. Цялостното внушение на бранда може да се подсили и от обзавеждането и музиката, която звучи вътре. Специален дизайн могат да имат и печатните материали – визитки, бланки, пликове, каталози, брошури, стикери, годишни отчети, папки и т.н. Брандингът на автомобилите (стига да се подържат чисти) също може да допринесе много за представянето на бранда ви. Сред по-разпространените форми са брандване на комина на местния завод, автобусите от градския транспорт и т.н.

 

Силно впечатление предизвикват и нетрадиционните медии – например залепеният на пода стикер, на който е изписано нещо с много ситен шрифт. Когато се наведеш прочиташ: „наведи се и не мърдай”, а отдолу стои логото на местния гей клуб.

 

В Рибния буквар – първия учебник на български език, Петър Берон обяснява математическите действия събиране и изваждане, след което допълва, че има и други операции като например умножение и деление, но те не са за всяка глава работа. По същата причина и целият спектър на маркетинговите комуникации не може да бъде обхванат в статии от типа на „Как да разбирам от реклама за 5 минути.” Но ако се стремите да познавате своя таргет и да не се отклонявате от идеята на вашия бранд можете да бъдете сигурни, че няма да излезете от правия път. Повече информация за изграждането на търговските марки можете да намерите на адрес www.brandbuilding.bg.

Автор:

Светослав Билярски

Светослав Билярски има дългогодишен опит в медиите и рекламата. Бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър. Разработвал е рекламни и маркетингови кампании за над 50 водещи български и световни брандове. Притежава фирми в областа на услугите и води курс по Бранд билдинг в Нов български университет. Създава FRANCHISING.BG през 2008 г. - българската франчайзинг медия, която популяризира този бизнес модел и консултира всички желаещи да закупят, разработят или продадат франчайз бизнес.